Carles Vilella, director de la Fira del Disc

FiraDisc2Aprofitant la Fira del Disc, vam fer-li una mini entrevista informal al director de la mostra, Carles Vilella, per descobrir els seus llocs favorits de Barcelona.

Carles Vilella és el director de la Fira del Disc de Barcelona, una mostra per melòmans que va ja per la seva XII edició i que porta celebrant-se des del 2003. A l’edició d’enguany vam trobar coses tant curioses com un stand decorat amb moltes còpies del discBorn in the USA de Bruce Springsteen, biografies de The Cure o Los Ramones, llibres sobre la història del punk a Barcelona als anys 80 o portades surrealistes i discos de Manolo Escobar i el Dúo Dinámico, a part de rareses i de clàssics com Elvis, The Doors, The Beatles o Jefferson Airplane. Vam parlar una estoneta amb el director i aquest és el resultat.

Com va sorgir la idea de crear a Fira del Disc?

Es va crear per unes exigències tant del públic com dels expositors, ells trobaven que una concentració de firaires podria rellançar la música tant en format de vinil i després en cd. A més, la gent que ve a la fira es pot trobar qualsevol tipus de material, no només limitar-se al que hi ha a la botiga.

Com aconsegueixes tots els objectes de la subhasta?

Són de cases de subhastes o de professionals que assisteixen a la Fira, i nosaltres fem una selecció. Normalment són ells els qui contacten amb nosaltres, són expositors que porten molts anys venint a la fira i ens presenten les seves peces amb el certificat d’autenticitat i de la seva procedència etc. La subhasta es fa des de la primera edició però només a l’edició d’octubre. A la primavera no es fa.

Què és el que més t’agrada de l’escena cultural de Barcelona?

Jo crec que és l’activitat que no dorm. El món musical és les 24 hores del dia, ja sigui mitjançant concerts o exposicions, conferències… Catalunya pot presumir de tenir una activitat cultural musical que no descansa.

Si jo fos nova a Barcelona, quins llocs no turístics em recomanaries?

Que no sigui turístic és difícil, a mi m’agraden molt les rambles, el port… Recomanaria la Fira del Disc i les sales de concerts. N’hi ha tantes que les recomanaria totes ja que hi ha sales de concerts petites que ofereixen actuacions magnífiques.

Nosaltres som CaraB, que és l’altra cara de Barcelona Cultura. Quina és la teva altra cara, o la teva Cara B?

La meva Cara B… encara l’estic cercant. les meves cares són molt complicades, la A, la B, la C… tinc moltes cares!

 

Entrevista realitzada per Cara B Barcelona Cultura.

